Zwiększająca się ilość samochodów ma wpływ na budowę podziemnych parkingów w miejscach dużej koncentracji ludzi, np. w centrach handlowych, biurowcach czy w centrach rekreacyjnych jak również w nowoczesnych budynkach mieszkalnych.
Novenco posiada wieloletnie doświadczenie w technologii wentylacji tunelowej i zmodyfikowało tą technologię dla użytku dużych przestrzeni parkingowych.
Czyste i świeże powietrze
Wentylatory strumieniowe dostarczają powietrze o relatywnie wysokiej prędkości z otoczenia przeciwdziałając powstawaniu wysokiej koncentracji CO (tlenku węgla) oraz NOx (tlenki azotu). Strategiczna lokalizacja i kontrola wentylatorów strumieniowych zapewnia doskonałą dystrybucję powietrza, co prowadzi do uzyskania świeżego i czystego powietrza.
System kontroli
Ilość zanieczyszczonych gazów wiąże się bezpośrednio z ilością samochodów wjeżdżających i wyjeżdżających z parkingu. Wymaga to ciągłego monitoringu i kontroli, aby zabezpieczyć dostęp świeżego powietrza. System kontroli składa się z systemów detekcji CO, LPG, NOx systemów oddymiania, elektronicznej kontroli i właściwej ilości wentylatorów strumieniowych, co w wyniku daje zdrowe i bezpieczne środowisko.
Brak przewodów
Korzystania z systemów wentylacyjnych eliminuje potrzebę korzystania z kanałów wentylacyjnych. Nie tylko powoduje to oszczędność materiałów – redukcja kosztów inwestycyjnych – i oszczędność przestrzeni, ale również w większości przypadków umCFD umożliwia oszczędność kosztów zmiennych – oszczędność energii – jako rezultat doskonale zaprojektowanego systemu kontroli i zmniejszenia zużycia energii elektrycznej.
Legislacja
System wentylacyjny jest zgodny w wymogami zawartymi w lokalnym Prawie Budowlanym odnośnie systemów detekcji CO, LPG, NOx i systemów oddymiania w razie pożaru.
System wentylatorów strumieniowych oraz wywiewnych Novenco były testowane odnośnie wysokiej temperatury 300° C przez 60min zgodnie z CEN 12101, część 3, Wentylacja Pożarowa.
Niski poziom hałasu
Wentylator strumieniowy został zaprojektowany z dużą uwagą na niski poziom hałasu. Poza małym przekrojem wentylatorów strumieniowych, 320 mm do 500 mm poziomy hałasu są bardzo niskie. Nie przekraczają 60Dcb
Pożary samochodów i kontrola dymu
Systemy wentylacyjne nie tylko posiadają system detekcji CO, LPG, NOx i systemu oddymiania w przypadku pożaru, ale także kontroluję poziom dymu poprzez stworzenie wirtualnych ścian dymnych, które są nieocenionym elementem w większości parkingów.
System zabezpiecza przestrzeń (jedna lub więcej obszarów) parkingu przed dymem w razie pożaru pozwalając jednocześnie na bezpieczny i łatwy dostęp dla straży pożarnej.
W wyniku doskonałego zmieszania ze świeżym powietrzem temperaturę dymu jest utrzymywana na niskim poziomie (często poniżej 100° C) eliminując jednocześnie potrzebę instalację tryskaczy i chroniąc budynek przed uszkodzeniami.
Wprowadzając kontrolę dymu poprzez wirtualne ściany dymne, drzwi pożarowe nie są już wymagane, co powoduje, że wygląd parkingu jest bardziej otwarty i przyjazny dla użytkowników oraz pomaga zredukować przestępczość.
Eliminacja zraszaczy oraz upraszczanie zabudowy pomieszczeń garażowych wyraźnie redukuje koszty inwestycji.
System wentylacji strumieniowej dla parkingów zamkniętych był testowany zgodnie z planem w 1998 roku w Amsterdamie. Testy wykonywane były przez TNO z Delft, duńskie władze podobne do British Fire Research Station
Wnioski z testów zostały przedstawione przez TNO w raporcie. Raport opisuje dymu jak temperaturę i w jaki sposób dym rozprzestrzenia się w razie pożaru samochodu oraz możliwości stworzenia kontroli dymu w całkowicie zamkniętym parkingu.
20 testów przedstawiły nieocenione informacje odnośnie prawdziwych pożarów samochodów dla użytku CFD Software (Computer Fluid Dynamics) w celu wykonania symulacji warunków podczas pożaru na parkingu.
Systemy wentylacji oddymiania dzielimy na naturalne, wykorzystujące zasadę grawitacji wynikającej z różnicy gęstości gazów i różnicy temperatur, a także mechaniczne, w których wykorzystuje się wentylatory. Przy grawitacyjnym systemie oddymiania, w czasie pożaru, za pomocą elektrycznych napędów, otwarte zostają otwory oddymiające w dachu lub w górnej części fasady budynku. Przez klapy dymowe lub okna oddymiające wydostają się na zewnątrz trujące gazy, dym i gorące powietrze, dzięki czemu drogi ewakuacji spełniają swoją rzeczywistą funkcję w kompleksowym zabezpieczeniu przeciwpożarowym budynku.
System oddymiania może zostać wyzwolony automatycznie przy pomocy czujki dymowej lub poprzez sygnał alarmu z centrali systemu sygnalizacji pożaru. Uruchomienie ręczne następuje po naciśnięciu przycisku oddymiania. Całością systemu zarządza centrala, która cały czas monitoruje stan całego systemu, sygnalizując np. uszkodzenie elementów systemu czy okablowania, a w razie pożaru odbiera sygnał o alarmie i uruchamia okna lub klapy oddymiające. Centrala posiada wbudowane akumulatory, bo zgodnie z przepisami wymagane jest zasilanie awaryjne minimum 72 godziny.Jednym z najważniejszych wniosków po wykonaniu testów było to, że dzięki zainstalowaniu systemu Novenco można ochłodzić i kontrolować dym. Testy konwencjonalnych systemów wentylacyjnych pokazały, że te systemy nie umożliwiają szybkiego i dostatecznego oczyszczenia dymu. Poprzez użycie wentylatorów strumieniowych można kontrolować ruchy dymu i powietrza na parkingu. Jest również możliwe osiągnięcie szybkiego i pozbawionego dymy dostępu dla straży pożarnej jeszcze przed jej przybyciem.
Novenco posiada wieloletnie doświadczenie w technologii wentylacji tunelowej i zmodyfikowało tą technologię dla użytku dużych przestrzeni parkingowych.
Czyste i świeże powietrze
Wentylatory strumieniowe dostarczają powietrze o relatywnie wysokiej prędkości z otoczenia przeciwdziałając powstawaniu wysokiej koncentracji CO (tlenku węgla) oraz NOx (tlenki azotu). Strategiczna lokalizacja i kontrola wentylatorów strumieniowych zapewnia doskonałą dystrybucję powietrza, co prowadzi do uzyskania świeżego i czystego powietrza.
System kontroli
Ilość zanieczyszczonych gazów wiąże się bezpośrednio z ilością samochodów wjeżdżających i wyjeżdżających z parkingu. Wymaga to ciągłego monitoringu i kontroli, aby zabezpieczyć dostęp świeżego powietrza. System kontroli składa się z systemów detekcji CO, LPG, NOx systemów oddymiania, elektronicznej kontroli i właściwej ilości wentylatorów strumieniowych, co w wyniku daje zdrowe i bezpieczne środowisko.
Brak przewodów
Korzystania z systemów wentylacyjnych eliminuje potrzebę korzystania z kanałów wentylacyjnych. Nie tylko powoduje to oszczędność materiałów – redukcja kosztów inwestycyjnych – i oszczędność przestrzeni, ale również w większości przypadków umCFD umożliwia oszczędność kosztów zmiennych – oszczędność energii – jako rezultat doskonale zaprojektowanego systemu kontroli i zmniejszenia zużycia energii elektrycznej.
Legislacja
System wentylacyjny jest zgodny w wymogami zawartymi w lokalnym Prawie Budowlanym odnośnie systemów detekcji CO, LPG, NOx i systemów oddymiania w razie pożaru.
System wentylatorów strumieniowych oraz wywiewnych Novenco były testowane odnośnie wysokiej temperatury 300° C przez 60min zgodnie z CEN 12101, część 3, Wentylacja Pożarowa.
Niski poziom hałasu
Wentylator strumieniowy został zaprojektowany z dużą uwagą na niski poziom hałasu. Poza małym przekrojem wentylatorów strumieniowych, 320 mm do 500 mm poziomy hałasu są bardzo niskie. Nie przekraczają 60Dcb
Pożary samochodów i kontrola dymu
Systemy wentylacyjne nie tylko posiadają system detekcji CO, LPG, NOx i systemu oddymiania w przypadku pożaru, ale także kontroluję poziom dymu poprzez stworzenie wirtualnych ścian dymnych, które są nieocenionym elementem w większości parkingów.
System zabezpiecza przestrzeń (jedna lub więcej obszarów) parkingu przed dymem w razie pożaru pozwalając jednocześnie na bezpieczny i łatwy dostęp dla straży pożarnej.
W wyniku doskonałego zmieszania ze świeżym powietrzem temperaturę dymu jest utrzymywana na niskim poziomie (często poniżej 100° C) eliminując jednocześnie potrzebę instalację tryskaczy i chroniąc budynek przed uszkodzeniami.
Wprowadzając kontrolę dymu poprzez wirtualne ściany dymne, drzwi pożarowe nie są już wymagane, co powoduje, że wygląd parkingu jest bardziej otwarty i przyjazny dla użytkowników oraz pomaga zredukować przestępczość.
Eliminacja zraszaczy oraz upraszczanie zabudowy pomieszczeń garażowych wyraźnie redukuje koszty inwestycji.
System wentylacji strumieniowej dla parkingów zamkniętych był testowany zgodnie z planem w 1998 roku w Amsterdamie. Testy wykonywane były przez TNO z Delft, duńskie władze podobne do British Fire Research Station
Wnioski z testów zostały przedstawione przez TNO w raporcie. Raport opisuje dymu jak temperaturę i w jaki sposób dym rozprzestrzenia się w razie pożaru samochodu oraz możliwości stworzenia kontroli dymu w całkowicie zamkniętym parkingu.
20 testów przedstawiły nieocenione informacje odnośnie prawdziwych pożarów samochodów dla użytku CFD Software (Computer Fluid Dynamics) w celu wykonania symulacji warunków podczas pożaru na parkingu.
Systemy wentylacji oddymiania dzielimy na naturalne, wykorzystujące zasadę grawitacji wynikającej z różnicy gęstości gazów i różnicy temperatur, a także mechaniczne, w których wykorzystuje się wentylatory. Przy grawitacyjnym systemie oddymiania, w czasie pożaru, za pomocą elektrycznych napędów, otwarte zostają otwory oddymiające w dachu lub w górnej części fasady budynku. Przez klapy dymowe lub okna oddymiające wydostają się na zewnątrz trujące gazy, dym i gorące powietrze, dzięki czemu drogi ewakuacji spełniają swoją rzeczywistą funkcję w kompleksowym zabezpieczeniu przeciwpożarowym budynku.
System oddymiania może zostać wyzwolony automatycznie przy pomocy czujki dymowej lub poprzez sygnał alarmu z centrali systemu sygnalizacji pożaru. Uruchomienie ręczne następuje po naciśnięciu przycisku oddymiania. Całością systemu zarządza centrala, która cały czas monitoruje stan całego systemu, sygnalizując np. uszkodzenie elementów systemu czy okablowania, a w razie pożaru odbiera sygnał o alarmie i uruchamia okna lub klapy oddymiające. Centrala posiada wbudowane akumulatory, bo zgodnie z przepisami wymagane jest zasilanie awaryjne minimum 72 godziny.Jednym z najważniejszych wniosków po wykonaniu testów było to, że dzięki zainstalowaniu systemu Novenco można ochłodzić i kontrolować dym. Testy konwencjonalnych systemów wentylacyjnych pokazały, że te systemy nie umożliwiają szybkiego i dostatecznego oczyszczenia dymu. Poprzez użycie wentylatorów strumieniowych można kontrolować ruchy dymu i powietrza na parkingu. Jest również możliwe osiągnięcie szybkiego i pozbawionego dymy dostępu dla straży pożarnej jeszcze przed jej przybyciem.
Komentarze
Prześlij komentarz